maturidi.kz діни-танымдық порталы

  

A+ A A-

Біз неге білімімізге амал етпейміз?!

Аллаһ Тағала Құран Кәрімде былай дейді: «Әй, мүміндер! Істемейтін істеріңді неге айтасыңдар. Істемейтін істеріңді сөйлеулерің Алланың қасында зор ашуға себеп болады» (Сафф, 2-3). Аятта айтылғандай ілімге амал етпеу Аллаһтың ашуына себеп болады екен.

Толығырақ ...

Имам Әбу Ханифа қандай ортадан білім алған?

Хазірет Омар (радиаллаһу әнһ) халифа болып тұрғанда Куфа қаласын салу туралы пәрмен бұйырады. Қаланың құрылысы һ.17 жылы аяқталады. Ол кезде Куфа қаласының маңайында араб тайпалары өмір сүретін. Жаңа қалаға қоныстанған халық пен маңайларындағы араб тайпаларына Құран Кәрім және дін негіздерін үйрету қажеттілігі туындайды. Бұл қажеттілікті сезінген халифа Омар Абдулла ибн Масғудты  (радиаллаһу әнһ) уәзір әрі ұстаз ретінде Куфаға жібереді. Хазірет Омар (радиаллаһу әнһ) Куфа халқына жазған хатында былай дейді:

Толығырақ ...

ИМАМ АҒЗАМ ӘБУ ХАНИФАНЫҢ ФИҚҺЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ

Имам Ағзам Әбу Ханифа фиқһ ілімінде қандай негіздер мен дәлелдерге сүйенген?

Ұлық имам Әбу Ханифа үкім шығару барысында сүйенген негіздер мен қолданған әдісі туралы былай дейді: «Мен әуелі Алланың кітабымен үкім беремін. Одан таба алмасам, Пайғамбардың (с.а.у.) сүннетімен үкім беремін. Егер Алланың кітабы мен пайғамбардың сүннетінен таба алмасам, сахабалардың пәтуаларымен үкім беремін. Алайда олардың пәтуаларының ішінен қалағанымды таңдаймын. Олардың пәтуалары тұрғанда басқанікін алмаймын. Ал, Ибраһим Нахағи, Шағби, Ибн Сирин, Хасан Басри, Ата немесе Сайд ибн Мусайяптың (бұлар табиғин буынының өкілдері) пәтуаларына келер болсам, олардың иждиһат еткендері сияқты мен де иждиһат етемін» [1. 264].

Толығырақ ...
Толығырақ ...

Балақ қысқартудың үкімі

Алла тағала адам баласын бүкіл жаратылыстардан үстем қылып, ерекше қылуының бір көрінісі – ұятты жерін жабуды әмір етуінде. Алла тағала:

يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ

(Әй адам баласы! Ұятты жерлеріңді жабу үшін киім және сәндік-бұйым түсірдік. Негізінде тақуалық киімі жақсы. Солар Алланың белгілері. Әрине, түсінерсіңдер.)[1]

Толығырақ ...

Талақтың да таудай талабы бар

Айбек Аташев

теолог-дінтанушы 

«Неке –ерлі-байлы адамның тұрмысын бір-біріне байлайтын жіп. Бірін бірі көрмеген, бірін бірі сүймеген екі адамды неке сүйдіреді. Неке – махаббат жібі, ерлі-байлы адам қаншама бірін-бірі көрместік болып араздасса да, неке тұрған жерде махаббат үзілмейді. Ал, ерлі-байлы адамның жиіркенішті тұрмысына дәнекер болып тұрған жіпті үзетін бір нәрсе бар, ол – ТАЛАҚ!...» (Б.Майлин. Талақ, 47-б)

Толығырақ ...

Заңы – шариғат, қызметi – шапағат

Байдалы шешеннiң айтатыны бар: «Бiрiншiден не жаман – арамнан жиған қоң жаман». Тәуекелдi клиентпен бiрге бөлiспей, қайтарым қаржының пайыздық мөлшерлемесiн аспандатып, артық ақшаға оңай кенелiп келген банктердiң салы суға кеттi. Отандық ақпарат құралдары жариялағандай, бүкiл әлем осы күнге дейiн құны 60 триллион доллардың өнiмiн өндiрiптi. Ал қаржы нарығында өсiммен айналған ақша 500 триллионға жеткен. Қаржы саласында қалыптасқан қағида тек банктердi емес, мемлекеттi де шығынға ұшыратты. Дәлiрек айтқанда, Исландия, Ирландия, Австрия, т.б. елдер қаржы нарығындағы түйiндердi тарқата алмай қалды. Бұл тек Батысқа емес, барлық елге сабақ болды.

Толығырақ ...
Толығырақ ...

Әбу Ханифа фиқһының ерекшеліктері

Имам Ағзам Әбу Ханифа – Ислам әлеміндегі әйгілі төрт мәзхабтың бірі – Ханафи мазхабының негізін салушы ғалым.Ол хижри 80 жылы Куфа қаласында дүниеге келген [1. 23]. Шын аты – Нұғман ибн Сәбит. Алайда, ол халық арасында «Әбу Ханифа» лақабымен танымал болған. Әбу Ханифа жас кезінде саудамен айналыса жүріп, Құран Кәрімді толық жаттаған әрі араб тілінің грамматикасы мен араб әдебиетін меңгерген. Ирак жеріндегібеделді ғұламалардан хадис тындап, фиқх мәселелерін үйренген. Ол өзінің зеректігімен, ақыл-ойының ұшқырлығымен, парасаттылығы және еңбексүйгіштігімен танылған. Оның ғылым жолына түсуіне әйгілі ғалым Шағби (ө. 104) ықпал еткен [2. 16]. Әбу Ханифа 18 жыл бойы Хаммад ибн Әбу Сүлейменге (ө.120) шәкірт болып, оның дәрістеріне қатысқан. Хаммад оны өз ұлындай жақсы көруші еді. Ол дәрістерінде Әбу Ханифаны қарсы алдына отырғызатын және оның орнына басқа біреудің отыруына рұқсат бермейтін.

Толығырақ ...

Батыржан МАНСҰРОВ: Жасанды түсік – қоғам дерті

Жер бетіндегі күллі жанды нәрсенің баршасы босқа жаратылмаған. Оның ішінде ақыл нығметі берілген адам баласының жауапкершілігі өз алдына. Ойлап қарасақ, ақылы бойында, иманы жүрегінде, ар-ұяты үстем болған жан әрбір жасар ісіне ден қойып, пайым-парасатымен таразылап, жауапкершілікпен қарайды.

Толығырақ ...
Осы RSS каналға жазылу